اخبار اداره کل البرز بيشتر

آزمون 1917 نازل عرضه سوخت مایع در استان البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز ، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اجرای مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد 1917 نازل  سوخت مایع شامل نازل های بنزین معمولی و سوپر ،گازوئیل و نفت سفید در سال 1399 مورد بررسی وآزمون قرار گرفت .
فتانه شکرالهی  مدیر کل استاندارد استان با اعلام خبر فوق ، گفت: نازل‌های سوخت مایع به صورت دوره‌ای در دوره‌های مشخص 2 بار در طول سال و نازل های جایگاه‌های سی ان جی نیز یکبار درسال با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و آزمایشگاه‌های همکارتأییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مورد آزمون قرار می گیرند.

وی افزود: در سال گذشته 1917 آزمون از نازل های  سوخت مایع  و 164 مورد نیز آزمون از نازل های جایگاه های سی ان جی انجام شده است.
مدیر کل استاندارد گفت : در این بازرسی‌ها اگر عدم انطباقی در دستگاه‌های نازل سوخت دیده شود برای رفع مشکل به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اطلاع رسانی شده و پس از اصلاح یا تعمیر نازل سوخت ، آزمون مجدد روی آن انجام می گیرد واگر چنانچه مشکل دستگاهی رفع شود برچسب استاندارد بر روی دستگاه نصب خواهد شد در غیر اینصورت مالک جایگاه تا زمان اصلاح و تعمیر نازل سوخت امکان بهره برداری از نازل را نخواهد داشت.
شکرالهی تصریح کرد: الصاق برچسب استاندارد بر روی دستگاه‌‌های نازل سوخت الزامی است و شهروندان عزیز  توجه داشته باشنددرجایگاه‌‌های سوخت قبل از سوختگیری حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده روی نازل و تاریخ اعتبار آن دقت کرده و سپس اقدام به سوختگیری نمایند.