social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

شنبه1402/12/26

21:31:1

50

مدیرکل استاندارد البرز بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه را مصداق جنایت علیه بشریت دانست

مدیرکل استاندارد البرز بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه را مصداق جنایت علیه بشریت دانست

مهندس محمد آئینی دبیر شورای استاندارد استان البرز گفت:مدعیان حقوق بشر امروزه  باید پاسخ دهند چگونه با حمایت های نظامی و اطلاعاتی و بر خلاف تمامی قراردادها و پیمان‌های بین‌المللی، به مناطق مسکونی و غیر نظامی حملات هوایی و موشکی شده و چه کسانی با دادن اطلاعات جغرافیایی محل پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه، یکی از بزرگترین جنایات علیه بشریت را پشتیبانی کردند؟

مهندس محمد آئینی مدیرکل استاندارد استان البرز با گرامیداشت یاد 76 شهید کودک و زن در حمله ددمنشانه رژیم بعثی صدام به پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در 26 اسفند 1366، آن را مصداق کامل جنایت علیه بشریت دانست.
محمد آئینی مدیرکل استاندارد استان البرز در ادامه افزود: خاک پاک و شهید پرور استان کرمانشاه و  پارک شیرین ، روایتگر یکی از تلخ ترین جنایات فجیع رژیم بعثی بوده که هنوز پس از گذشت سال ها ، فریاد مظلومانه این زنان و کودکان شهید از دیواره های پناهگاه شنیده می شود. 
مهندس آئینی دبیر شورای استاندارد استان البرز در ادامه گفت:مدعیان حقوق بشر امروزه  باید پاسخ دهند چگونه با حمایت های نظامی و اطلاعاتی و بر خلاف تمامی قراردادها و پیمان‌های بین‌المللی، به مناطق مسکونی و غیر نظامی حملات هوایی و موشکی شده و چه کسانی با دادن اطلاعات جغرافیایی محل پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه، یکی از بزرگترین جنایات علیه بشریت را پشتیبانی کردند؟
مدیکل استاندارد استان البرز در پایان ضمن گرامیداشت این شهدای عزیز، خواستار توجه محققین، تاریخ نویسان و پژوهشگران بی طرف به این موضوع مهم شده و گفت نباید نام و یاد این شهدای مظلوم فراموش شود و پایمردی و مظلومیت آنان باید در مجامع درسی و دانشگاهی مطرح گردد.  
لازم به ذکر است  بمباران پناهگاه مردم بی‌دفاع پارک شیرین کرمانشاه یکی از فجیع‌ترین جنایات صدام در این استان است که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۶ انجام شد و ۷۶ نفر شهید و ۱۸۵ نفر مجروح شدند.